воскресенье, 20 июля 2014 г.

Manifique Elada - august 2013

In febra pregatirilor pentru vacanta din 2014 mi-am rascolit amintirile si pozele din vacanta din vara trecuta.
in August 2013 am facut cunostinta cu Grecia pentru prima data.
Grecia este tara din mituri si legende, cu zeite frumoase si locuri misterioase, care parea un vis de neatins pentru mine.
A fost prima calatorie cu masina, prima calatorie dupa scenariul stabilit sinestator prima calatorie in care am vizitat atit de multe locuri intr-un interval de timp atit de scurt.

Deci, noi ne-am pronit noapte, in prealabil ne-am rezervat hotel in Sofia si in Katerini.Am stabilit cele mai importante obiective turistice si am instalat-o pe Zosea, care ne-a ghidat toata calatoria, si ne-a dus exact la adresa indicata - Zosea - este navigatorul nostru cu glas feminin :)

Dimineata la orele 9 eram in Bucuresti. Ador in calatorii sa beau cafeaua la Statii PECO. este atit de delicioasa, si aerul e atit de gustos cind rasare soarele.

Traseul Chisinau - Leuseni - Focsani - Bucuresti - Giurgiu - Veliko Tarnovo - Sofia

Imi pare foarte rau ca nu am reusit sa ne oprim in Veliko Tarnovo, e foarte frumos acolo.

In jur de orele 18.00 ne-am cazat la hotel sub poalele muntilor linga orasul Sofia. Hotelul Holiday Village Diplomat Gloria de 3 stele cu bazin si personal amabil, ne-a primit foarte bine. Ne-au placut mult camerele, erau duble cu salon, si plus si o camera pentru o persoana. Noi deoarece eram cu copil a fost foarte comod ca copilul a avut camera sa, si desigur minibarul inclus ne-a bucurat si mai mult. Recomand acest hotel, este foarte bun la pretul sau.
Ziua urmatoare, la 7 dimineata noi am pronit spre Grecia, micul dejun l-au dat la pachet. Este foarte useful de solicitat orice este nevoie, altfel puteti pierde ceea pentru ce a fost platit.
Drumul din Sofia pina in Katerini, si in general calatoria din Grecia este fascinanta. Zonele muntoase, mare azurie, tuneluri infricosatoare taie respiratia. 


Muntii din Bulgaria si Grecia se deosebesc foarte mult, in Bulgaria sunt verzi si desi, asternute ca niste covoare pe meleagurile acestei tari.
In acea perioada era campania publicitara promovata de CocaCola - imparte o CocaCola cu un prieten - si in Bulgaria am gasit nume interesante :)
 In jurul oreleor 12 noi eram pe malul Marii Egee in cautarea hotelului nostru. Deoarece nu aveam cetateine romaneasca, pentru a beneficia de vize, noi am fost nevoiti sa procuram hotelul in prealabil. Noi am ales hotelul in Pieria, Katerini, tinind cont de toate punctele care ni le-am pus ca scop sa le vizitam, hotelul era localizat la mijloc, in apropiere de multe localitati. Hotelul era chiar pe malul marii, casutele cu terasele proprii erau chiar linga bazin cu privelistea spre mare. Totul ar fi bine, daca marea de aici nu ar fi Zatoka greceasca. deoarece statiunea turistica era in apropierea a 2 riuri industriale, apa de aici era foarte murdara. Litoralul grecesc este foarte specific, o plaja murdara aici, este cristalina peste 20 km, si cu arici peste 1 km, si cu nisip dupa bariera de pietre. Astfel, daca ati nimerit pe o plaja murdara, faceti un cerc si cercetati imprejurimea, ca puteti gasi plaja superba in apropiere. Noi am interogat ghidul si am fost informati despre plajele unde se duc mai multi localnici. Astfel in fiecare zi descopeream o plaja noua, fapt ce ne-a placut foarte mult. Insa, la noi in hotel au fost turisti, care au stat 7 zile pe aceeasi plaja si care probabil nu se vor mai intoarce in Grecia :)
Prima plaja vizitata a fost linga Platomonas - aici am facut cunostinta cu arici - Nu intrati in apa fara incaltaminte speciala, este foarte periculos, fiti precauti si urmariti alti turisti cum se scalda, ca sa intelegeti daca sunt arici in apa sau nu. Aici am gustat primele bucate de pe litoral - impresionant a fost ca te chemau in bucatarie si singur iti alegi pestele, kalmarul care vrei sa le maninci. A fost foarte gustos si pe malul marii....
 salata greceasca nu se compara cu cea preparata la noi - just fake - noi comandam oriunde




 Peste Dorada - fiti atenti la preturi, bate tare la buzunar - acest prinz ne-a costat 80 Euro, pentru concediu cu buget echilibrat e periculos de gustos acest peste.
 Iar cel mai placut, practicat de multe localuri, in zone turistice, in orase mai putin - la sfirsit clientii sunt serviti cu desert pe gratis. Depinde de local, sau inghetata, sau prajitura, si fructe reci numaidecit. Apa deasemenea este gratuita.

 In aceeasi zi am vizitat muntele Olimp, cu farmec de legende si fiori.





 Fermecator.
 Aici locuiesc Zeii. Din hotel se vad acesti munti mareti, dar aici in inima lor este si mai frumos, si  un pic infricosator de asa inaltime.

 Aici se vede plaja noastra, undeva acolo era hotelul nostru.

 In virful muntilor este o cafenea, vizitata de turisti si vara si iarna. Noi nu am avut curajul sa mergem pina la capat, mai sus de cafenea. privelistea este nemaipomenita, iar Frappe-ul foarte gustos.
 Obositi ajunsi la hotel relaxarea era la ea acasa :)

Ziua urmatoare am decis sa mergem la Waterland, aquaparc care este situat la iesire din Thessaloniki (70 km de Katerini)- si am fost foarte multumiti de alegerea facuta. Waterland este cel mai mare aquaparc din Grecia si unul din cele mai mari din Europa. Intrarea ne-a costat in jur de 12Euro pentru o persoana. Locuri erau destule, mai multe puncte de alimentatie pentru orice gust si desigur o multime de bazine si topogane.


Bazinul cu valuri

 bazinul cu topogane pentru copii
 Pirates pool - very cool. Aici erau si topogane pentru neinfricati si relax zone etc. Recomand tuturor, copii ramin impresionati iar maturii devin copii. Pe harta era si un mini zoo dar noi din pacate nu l-am gasit. de la Waterland din Thessaloniki, noi am mers la o plaja din Halkidiki (61 km). Stind la plaja noi vedeam celalat mal, Pieria unde noi eram cazati. Aici plaja era curata cristalina.


Ziua urmatoare noi am mers sa vizitam Meteora. 
Sa mergi in Grecia si sa nu vezi Meteora...Astfel frumuseti sunt doar in 2 locuri pe pamint, in Grecia si in Mexic. 

 Mai intii a aparut doar un deal. noi deoarece veneam din Katerini - Kalabaka 221 km,  ne-am dezamagit la prima vedere. Atita drum....insa dupa ce am urcat dealul...
 In virful stincelor, pe fiecare din ele sunt 7 manastiri, legate de drumul principal prin podisoare, cind navaleau dusmanii podurile se suspenedau si nimeni nu ajungea in manastire.La poalele stincilor este satul cu localnici.






















 Nu treceti pe linga Meteora - este breathtaking !
Cind ne introceam, cel mai mare oras in drum era Larissa, am vrut sa ne orpim sa luam masa, dar la orele 3 era pustiu, nici autobuzele nu mergeau, nici masini, cafenele, restaurante, magazine totul inchis...noroc de un local fastfood unde stapinul fuma afara, l-am prins si am mincat la el ...el o ura pe Merkel :)
 Ajunsi innapoi la plaja - relaxare si creativitate un  pic :)

 Iubesc mult Grecia pentru ca pot minca fructe proaspete, sika asa se numeste in greceasca imi place cel mai mult.
O plaja care o recomand tuturor este plaja din Nei Pori, curata, cristalina, cu nisip catifelat. Este linga castelul Platomonas, care se vede de pe plaja, noi nu am reusit sa-l vizitam cu toate ca am trecut pe linga el de vre-o 5 ori. La Nei Pori puteti gasi cazare ieftina si buna chiar pe malul marii, iar restaurantul ElGreco este un must pentru vizitat. Gustos, stapinul amabil si prietenos si in genere good guys, si wi fi, si frappe, si umbrele gratuite daca iai prinzul la ei. preturi bune.




In urmatoarea postare - vizita insulei Skiathos, unde a fost filmat filmul MamaMia cu meryl Streep si vizita orasului Atena.
Vizita in Grecia este un vis implinit.







 

Комментариев нет:

Отправить комментарий